zaterdag, november 11, 2006

Workshop in France



Net terug van een onvoorstelbare week in Frankrijk. De IPW2 workshop bracht ons naar Mers Les Bains: een vergeten Belle Epoque badstadje net op de grens tussen Picardië en Normandië. De vele bezoeken werden afgewisseld met lezingen, pannelgesprekken en vooral het opstellen van een masterplan. Voor deze opdracht heb ik gecollaboreerd met Clémence en Simon en werden we professioneel bijgestaan door Paul Lievevrouw en Boris van het bureau SUM; kortom ongelooflijk veel bijgeleerd en in tegenstelling tot mijn beperkte urbanistische ervaringen in Gent moeten vaststellen dat stedenbouw - mits de nodige erfgoedlinks - wel degelijk leuk kan zijn!



Mers Les Bains: het galetstrand, de falaise, enkele oude huizen en la vieille boîte moderniste


Quartier balnéaire in Mers: Anglo-Normandische Art Nouveau ... Disneyland dus !


Kerk van Mers Les Bains


Saint-Valéry-sur-Somme: Baie de Somme op de achtergrond


Ault en zijn afbrokkelende falaises


Quartier balnéaire in Mers: 19e-eeuwse chic voor de Parisiens


Nath(alie) op het strand


Château d'Eu: de bescheiden residentie van Louis Philippe, de laatste Franse koning ... snif


Zicht op Le Tréport vanop het strand van Mers Les Bains

1 Comments:

Blogger lizzy said...

ziet er fantastisch uit!! Ik moet dringend eens een roadtrip doen langse de Franse Atlantische kust!
Wat de uitstappen en het reizen betreft, heb ik geloof ik wel de verkeerde opleiding gekozen :)
In de Vlerick geraken ze niet verder dan de overpoort :)))

12:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home